Dokumentace datové sady

Název datové sady: Hospitační záznam ZŠ 2016-2017


Popis datové sady:

Datová sada obsahuje záznamy z jednotlivých hospitací v základních školách zaznamenaných prostřednictvím elektronických formulářů v průběhu inspekční činnosti v základních školách ve školním roce 2016/2017. Některé otázky formuláře jsou generovány jen v případě určitého typu odpovědi na některou z předcházejících otázek. Hospitační záznamy se využívají mimo jiné jako jeden z nástrojů pro hodnocení průběhu vzdělávání na úrovni dané základní školy. Otázky formuláře jsou zaměřeny na oblasti – základní informace o hospitované hodině, informace o žácích, informace o pedagogovi, informace o obsahu a organizaci výuky, informace o podpůrných opatřeních žákům. Z důvodu zamezení identifikace konkrétních škol jsou data anonymizována (nejsou uvedeny identifikátory jednotlivých škol). U každého záznamu je uvedena příslušnost školy ke kraji a typ zřizovatele. Datovou sadu představuje CSV soubor, v němž ve sloupcích jsou odpovědi k jednotlivým položkám formuláře, každý řádek představuje jednu hospitovanou vzdělávací jednotku. Odpovědi jsou v příslušném sloupci uvedeny buď celým číslem, číselným kódem, nebo textovým zněním odpovědi.

Význam sloupců

Sloupec
Význam
Poznámka
Zrizovatel
Označení (typ) zřizovatele dle číselníku
textový řetězec
Kraj
Označení kraje dle číselníku
textový řetězec
Q215384
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Vzdělávací předmět/oblast
01 - Český jazyk, 02 - Anglický jazyk, 03 - Německý jazyk, 04 - Francouzský jazyk, 05 - Ruský jazyk, 06 - Španělský jazyk, 07 - jiný cizí jazyk, 08 – Matematika, 09 - Člověk a jeho svět (prvouka, přírodověda, vlastivěda, výchova ke zdraví), 10 – Fyzika, 11 – Chemie, 12 – Přírodopis, 13 - jiný přírodovědný předmět, 14 - Informační a komunikační technologie, 15 – Dějepis, 16 – Zeměpis, 17 - Výchova k občanství, 18 - jiný společensko-vědní předmět, 19 - Tělesná výchova, 20 - Výtvarná výchova, 21 - Hudební výchova, 22 - Výchova ke zdraví, 23 - jiný výchovný předmět, 24 - Člověk a svět práce, 25 - předmět speciálně pedagogické péče, speciální vyučovací předmět, 26 - spojeno více předmětů, 27 - činnosti přípravné třídy/přípravného stupně
Q215390
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Předmět speciálně pedagogické péče, speciální vyučovací předmět
prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených, český znakový jazyk, logopedická péče, řečová výchova, čtení a psaní Braillova písma, zdravotní tělesná výchova, alternativní komunikace, zraková stimulace, jiné
Q215394_219498
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: přípravná třída
0=ne, 1=ano
Q215394_219499
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: přípravný stupeň základní školy speciální
0=ne, 1=ano
Q215394_219500
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 1. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219501
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 2. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219502
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 3. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219503
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 4. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219504
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 5. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219505
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 6. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219506
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 7. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219507
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 8. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219508
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 9. ročník
0=ne, 1=ano
Q215394_219509
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 10. ročník
0=ne, 1=ano
Q215396
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: CLIL (integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka)
1=ano, 2=ne
Q215398
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Výuka v cizím jazyce (bilingvní třída, povolená výuka některých předmětů v cizím jazyce, škola s cizím vyučovacím jazykem)
1=ano, 2=ne
Q215400_219515
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: anglický
0=ne, 1=ano
Q215400_219516
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: německý
0=ne, 1=ano
Q215400_219517
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: španělský
0=ne, 1=ano
Q215400_219518
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: francouzský
0=ne, 1=ano
Q215400_219519
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: polský
0=ne, 1=ano
Q215400_219520
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Jazyk, ve kterém probíhala výuka (jiný než český); Odpověď: jiný
0=ne, 1=ano
Q215402
Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Hospitovaná třída/skupina je zřízena pro žáky se SVP
ne, ano – pro žáky se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, žáky s autismem, souběžným postižením více vadami, ano – pro žáky s lehkým mentálním postižením, ano – pro žáky s tělesným, sluchovým, zrakovým postižením, s vadami řeči, ano – pro žáky školy při zdravotnickém zařízení, ano – pro žáky školy při DDŠ, VÚ, ano – pro jiné skupiny SVP
Q215404
Kategorie: Žáci; Otázka: Počet zapsaných žáků ve třídě
odpověď číslem
Q215405
Kategorie: Žáci; Otázka: Z toho počet přítomných žáků
odpověď číslem
Q215406
Kategorie: Žáci; Otázka: Počet zapsaných žáků se SVP
odpověď číslem
Q215407
Kategorie: Žáci; Otázka: Z toho počet přítomných žáků se SVP
odpověď číslem
Q215408
Kategorie: Žáci; Otázka: Počet přítomných mimořádně nadaných žáků
odpověď číslem
Q215409
Kategorie: Žáci; Otázka: Počet přítomných žáků s odlišným mateřským jazykem
odpověď číslem
Q215410
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Odborná kvalifikace dle zákona o pedagogických pracovnících
1=ano, 2=ne
Q215411
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Aprobace (absolvování hospitovaného předmětu na VŠ)
1=ano, 2=ne
Q221574
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Učitel ukončil vysokoškolské vzdělání v roce 2010, nebo později (tj. 2010-2017)
1=ano, 2=ne
Q221575
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Učitel vystudoval hospitovaný předmět na VŠ
Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, České vysoké učení technické v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita v Brně, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Jana Amose Komenského v Praze, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Univerzita Karlova v Praze, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Pardubice, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Veterinární a farmaceutická univerzita Brno, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Vysoká škola ekonomická, Vysoká škola chemicko-technologická, Vysoká škola polytechnická Jihlava, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Vysoké učení technické v Brně, Západočeská univerzita v Plzni, jiná vysoká škola
Q221576
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Učitel vystudoval hospitovaný předmět
na pedagogické fakultě, v učitelském oboru jiné než pedagogické fakulty, v jiném než učitelském oboru
Q215412_219540
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: ředitel
0=ne, 1=ano
Q215412_219541
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: zástupce ředitele
0=ne, 1=ano
Q215412_219542
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: vedoucí metodického orgánu (např. předseda metodického sdružení, předmětové komise)
0=ne, 1=ano
Q215412_219543
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: třídní učitel hospitované třídy
0=ne, 1=ano
Q215412_219544
Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: učitel
0=ne, 1=ano
Q215413
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Stanovení vzdělávacího cíle
1=ano, 2=ne
Q215416_219547
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vhodnost cíle; Odpověď: vzhledem k schopnostem a znalostem žáků
0=ne, 1=ano
Q215416_219548
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vhodnost cíle; Odpověď: vzhledem k ŠVP
0=ne, 1=ano
Q215416_219549
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vhodnost cíle; Odpověď: ne
0=ne, 1=ano
Q215424
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl byl splněn
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215433_219572
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Složky obsahu cíle; Odpověď: vědomostní složka
0=ne, 1=ano
Q215433_219573
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Složky obsahu cíle; Odpověď: dovednostní složka
0=ne, 1=ano
Q215433_219574
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Složky obsahu cíle; Odpověď: postojová složka
0=ne, 1=ano
Q215435
Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Ve výuce využita souvislost obsahu s reálnými situacemi každodenního života
výrazně, částečně, jen okrajově, vůbec
Q215437
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Výuka je dobře organizačně a pedagogicky zvládnutá
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215438
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Přínos hodiny pro žáky
vysoký, střední, nízký, žádný
Q215439
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Aktivita a zájem žáků o výuku
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215440
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Vyučující klade na žáky přiměřené a srozumitelné požadavky.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215441_219593
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Individuální přístup k žákům; Odpověď: vhodné přizpůsobení cílů a obsahu
0=ne, 1=ano
Q215441_219594
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Individuální přístup k žákům; Odpověď: přizpůsobení vhodných aktivit
0=ne, 1=ano
Q215441_219595
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Individuální přístup k žákům; Odpověď: vedení k formulování cílů nebo očekávání od žáků
0=ne, 1=ano
Q215441_219596
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Individuální přístup k žákům; Odpověď: sebehodnocení nebo vzájemné hodnocení ve vztahu k očekávání a cílům
0=ne, 1=ano
Q215441_219597
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Individuální přístup k žákům; Odpověď: nebylo zaznamenáno
0=ne, 1=ano
Q215442
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Ve třídě panuje klima podporující učení
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215443
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: frontální výuka
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215444
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: skupinová výuka
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215445
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: práce ve dvojici
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215446
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: samostatná práce žáků
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215447
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: frontální výuka
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215448
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: skupinová výuka
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215449
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: práce ve dvojici
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215450
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: samostatná práce žáků
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215451
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: transmisivní výuka
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215452
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: komunikativní výuka
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215453
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: práce s textem
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215454
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: projektové vyučování
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215455
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: problémové učení
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215456
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: aktivizující metody
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215457
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: názorně demonstrační metody
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215458
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využité metody; Podotázka: dovednostně praktické metody
1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
Q215459
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: transmisivní výuka
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215460
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: komunikativní výuka
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215461
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: práce s textem
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215462
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: projektové vyučování
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215463
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: problémové učení
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215464
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: aktivizující metody
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215465
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: názorně demonstrační metody
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215466
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využitých metod výuky; Podotázka: dovednostně praktické metody
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215467
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Účelnost využití učebních pomůcek vzhledem k cíli
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215468_219607
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky vyučujícím
0=ne, 1=ano
Q215468_219608
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky některými žáky
0=ne, 1=ano
Q215468_219609
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky všemi žáky
0=ne, 1=ano
Q215468_219610
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika nebyla účelně využita
0=ne, 1=ano
Q215468_219611
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika nebyla k dispozici
0=ne, 1=ano
Q215468_219612
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebí
0=ne, 1=ano
Q215469
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Dostatek prostoru pro iniciativu a aktivitu žáků
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215470
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Většina žáků mohla uplatnit nebo rozvíjet kritické myšlení
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215471
Kategorie: Organizace a podmínky výuky - položky hodnotící konkrétní hodinu; Otázka: Výuka rozvíjela vzájemnou spolupráci a pozitivní vztahy
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215472
Kategorie: Inkluze – situace podporující učení žáků; Otázka: Podpora výkonu: Učitelé vyjadřují důvěru v to, že žáci mohou dostát na ně kladeným učebním nárokům, a poskytují jim zpětnou vazbu, která jim k tomu dopomáhá – výskyt situace v hodině.
1= situace se nevyskytla, 2= situace se vyskytla, ale ne zcela zdařile (vnímáme snahu o podporu učebních kompetencí, ale zatím plně nezvládnuto), 3= situace se vyskytla ve zdařilé podobě
Q215473
Kategorie: Inkluze – situace podporující učení žáků; Otázka: Podpora výkonu: Učitelé vyjadřují důvěru v to, že žáci mohou dostát na ně kladeným učebním nárokům, a poskytují jim zpětnou vazbu, která jim k tomu dopomáhá – kolika žáků se situace týkala.
1= situace se týkala 1 žáka, 2= situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3= situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4= situace se týkala všech žáků
Q215474
Kategorie: Inkluze – situace podporující učení žáků; Otázka: Pomoc při obtížích: Pokud se v učení vyskytnou obtíže, jsou rozpoznány a žákům je poskytnuta pomoc - výskyt situace v hodině.
1= situace se nevyskytla (obtíže při učení se nevyskytly nebo se vyskytly, ale učitel na ně nijak nereagoval), 2= situace se vyskytla, ale ne zcela zdařile (vnímáme snahu o podporu učebních kompetencí, ale zatím plně nezvládnuto), 3= situace se vyskytla ve zdařilé podobě
Q215475
Kategorie: Inkluze – situace podporující učení žáků; Otázka: Pomoc při obtížích: Pokud se v učení vyskytnou obtíže, jsou rozpoznány a žákům je poskytnuta pomoc – kolika žáků se situace týkala.
1= situace se týkala 1 žáka, 2= situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3= situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4= situace se týkala všech žáků
Q215476
Kategorie: Inkluze – situace tlumící učení žáků; Otázka: Osobnostně ponižující: Učitel se dopouští komunikačních chyb, při kterých porušuje partnerský respektující přístup - výskyt situace v hodině.
1= situace se nevyskytla, 2= situace se vyskytla, ale ne v plném rozsahu, 3= situace se vyskytla v plném rozsahu
Q215477
Kategorie: Inkluze – situace tlumící učení žáků; Otázka: Osobnostně ponižující: Učitel se dopouští komunikačních chyb, při kterých porušuje partnerský respektující přístup – kolika žáků se situace týkala.
1= situace se týkala 1 žáka, 2= situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3= situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4= situace se týkala všech žáků
Q215478
Kategorie: Inkluze – situace tlumící učení žáků; Otázka: Didakticky nepřijatelné: Situace omezuje rozvoj učební kompetence především tím, že výuka je chybně didakticky nastavena - výskyt situace v hodině.
1= situace se nevyskytla, 2= situace se vyskytla, ale ne v plném rozsahu, 3= situace se vyskytla v plném rozsahu
Q215479
Kategorie: Inkluze – situace tlumící učení žáků; Otázka: Didakticky nepřijatelné: Situace omezuje rozvoj učební kompetence především tím, že výuka je chybně didakticky nastavena – kolika žáků se situace týkala.
1= situace se týkala 1 žáka, 2= situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3= situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4= situace se týkala všech žáků
Q215480
Kategorie: Hodnocení; Otázka: Popisná (formativní) zpětná vazba práci žáků
kvalitní, ještě dostačující, zcela nekvalitní, žádná
Q215481
Kategorie: Hodnocení; Otázka: Zhodnocení vyučovací hodiny na jejím konci
učitelem i žáky, jen učitelem, nebylo
Q215482
Kategorie: Hodnocení; Otázka: Využití sebehodnocení žáků v hodině
výrazně, jen okrajově, vůbec
Q215483
Kategorie: Hodnocení; Otázka: Využití vzájemného hodnocení žáků v hodině
výrazně, jen okrajově, vůbec
Q215484_219654
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání
0=ne, 1=ano
Q215484_219656
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek
0=ne, 1=ano
Q215484_219658
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů
0=ne, 1=ano
Q215484_219661
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
0=ne, 1=ano
Q215484_219662
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití asistenta pedagoga
0=ne, 1=ano
Q215484_219663
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití dalšího pedagogického pracovníka
0=ne, 1=ano
Q215484_219664
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící
0=ne, 1=ano
Q215484_219665
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití dalších osob poskytujících žákovi podporu podle zvláštních právních předpisů
0=ne, 1=ano
Q215484_219666
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených
0=ne, 1=ano
Q215484_219667
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: podpůrná opatření nebyla ve výuce využita
0=ne, 1=ano
Q215485
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Vhodná podpora mimořádně nadaných žáků
1=ano, 2=ne
Q215486
Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Vhodná podpora nadaných žáků.
ano, ne, nadaní žáci nebyli přítomni