Dokumentace datové sady

Název datové sady: Dotazník pro ředitele MŠ 2016-2017


Popis datové sady:

Datová sada obsahuje odpovědi na otázky položené ředitelům mateřských škol prostřednictvím elektronického dotazníku zaslaného před zahájením inspekční činnosti ve školách ve školním roce 2016/2017. Odpovědi ředitelů škol slouží pro předběžnou orientaci a přípravu inspekčních týmů na inspekční návštěvu školy. V případě, že některé otázky zůstanou bez odpovědi ředitele, inspekční tým zjistí potřebné informace v průběhu inspekční činnosti. Některé otázky dotazníku jsou generovány jen v případě určitého typu odpovědi na některou z předcházejících otázek. Otázky jsou zaměřeny na tři oblasti – ředitel školy, podmínky školy pro vzdělávání (materiální, personální, klima), děti (podpora dětí, hodnocení). Z důvodu zamezení identifikace konkrétních škol a jejich ředitelů jsou data anonymizována (nejsou uvedeny identifikátory jednotlivých škol). Datovou sadu představuje CSV soubor, v němž ve sloupcích jsou odpovědi na jednotlivé otázky, každý řádek pak odpovídá jedné mateřské škole. Odpovědi jsou v příslušném sloupci uvedeny buď celým číslem, číselným kódem, nebo textovým zněním odpovědi.

Význam sloupců

Sloupec
Význam
Poznámka
Zrizovatel
Označení (typ) zřizovatele dle číselníku
textový řetězec
Q215189
Kategorie: Školní prostředí; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Ve škole je k dispozici dostatek vyhovujících vyučovacích pomůcek.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215190
Kategorie: Školní prostředí; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Ve škole převládá spokojenost s pracovním zázemím pedagogických pracovníků (kabinety, sborovna).
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215191
Kategorie: Školní prostředí; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Ve škole převažuje celková spokojenost s materiálně-technickým vybavením školy.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215192
Kategorie: Školní prostředí; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Prostory, v nichž se pohybují žáci, jsou přehledné a je snadné udržovat nad nimi dohled.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215194
Kategorie: Školní prostředí; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: V průběhu roku je dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215221
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Vedení a učitelé si vzájemně poskytují zpětnou vazbu týkající se jejich práce.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215222
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Učitelé navrhují vedení školy možné změny vedoucí ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215223
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Učitelé rozporují kroky vedení, se kterými nesouhlasí.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215224
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Konflikty vzniklé mezi učiteli a vedením školy jsou řešeny a vedou ke zkvalitnění jejich spolupráce.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215225
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: I když jsou mezi vedením a učiteli názorové neshody, jsou schopni dále spolupracovat.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215226
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Učitelé si vzájemně poskytují zpětnou vazbu týkající se jejich práce.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215227
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Učitelé podněcují vzájemnou spolupráci za účelem dalšího rozvoje výchovně vzdělávacího procesu.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215228
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Učitelé rozporují kroky kolegů, se kterými nesouhlasí.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215229
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: Konflikty vzniklé mezi učiteli jsou řešeny a vedou ke zkvalitnění jejich spolupráce.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q215230
Kategorie: Školní klima; Otázka: Uveďte, nakolik souhlasíte s následujícími výroky.; Podotázka: I když jsou mezi učiteli názorové neshody, jsou schopni dále spolupracovat.
1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
Q214989_211786
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Účastnilo se vedení školy (ředitel školy, zástupce) v posledních dvou letech nějaké formy dalšího vzdělávání?; Odpověď: ano, studia ke splnění kvalifikačních předpokladů
0=ne, 1=ano
Q214989_211787
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Účastnilo se vedení školy (ředitel školy, zástupce) v posledních dvou letech nějaké formy dalšího vzdělávání?; Odpověď: ano, studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů
0=ne, 1=ano
Q214989_211788
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Účastnilo se vedení školy (ředitel školy, zástupce) v posledních dvou letech nějaké formy dalšího vzdělávání?; Odpověď: ano, studia k prohlubování odborné kvalifikace (kurzy a semináře DVPP)
0=ne, 1=ano
Q214989_211789
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Účastnilo se vedení školy (ředitel školy, zástupce) v posledních dvou letech nějaké formy dalšího vzdělávání?; Odpověď: ne, žádného DVPP se vedení školy nezúčastnilo
0=ne, 1=ano
Q214990_211790
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: vedení pedagogického procesu (pedagogické vedení školy)
0=ne, 1=ano
Q214990_211791
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: organizační řízení školy
0=ne, 1=ano
Q214990_211792
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: ekonomická a finanční oblast
0=ne, 1=ano
Q214990_211793
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: legislativní oblast (právní předpisy)
0=ne, 1=ano
Q214990_211794
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: manažerské dovednosti
0=ne, 1=ano
Q214990_211795
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: výuka (vědomosti a znalosti předmětech o vyučovaných předmětech, metody a formy výuky a vedení třídy)
0=ne, 1=ano
Q214990_211796
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
0=ne, 1=ano
Q214990_211797
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: inkluzivní vzdělávání
0=ne, 1=ano
Q214990_211798
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: prevence a projevy rizikového chování dětí a žáků
0=ne, 1=ano
Q214990_211799
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: bezpečnost a ochrana zdraví
0=ne, 1=ano
Q214990_211800
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: dovednosti v oblasti ICT
0=ne, 1=ano
Q214990_211801
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: dovednosti v oblasti cizích jazyků
0=ne, 1=ano
Q214990_211802
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: výuka v multikulturním nebo vícejazyčném prostředí
0=ne, 1=ano
Q214990_211803
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: zájmové a neformální vzdělávání
0=ne, 1=ano
Q214990_211804
Kategorie: Další vzdělávání vedení školy; Otázka: Jakých oblastí se další vzdělávání týkalo?; Odpověď: jiné
0=ne, 1=ano
Q214991_211805
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: pedagogické vedení školy, vedení pedagogického procesu
0=ne, 1=ano
Q214991_211806
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: organizační řízení školy
0=ne, 1=ano
Q214991_211807
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: ekonomická a finanční oblast
0=ne, 1=ano
Q214991_211808
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: legislativní oblast (právní předpisy)
0=ne, 1=ano
Q214991_211809
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: manažerské dovednosti
0=ne, 1=ano
Q214991_211810
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: výuka (vědomosti a znalosti v oblasti předmětů, které vyučuji, metody a formy výuky, postupy řízení třídy)
0=ne, 1=ano
Q214991_211811
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: řešení problémů disciplíny a (rizikového) chování žáků
0=ne, 1=ano
Q214991_211812
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
0=ne, 1=ano
Q214991_211813
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: inkluzivní vzdělávání
0=ne, 1=ano
Q214991_211814
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: výuka v multikulturním nebo vícejazyčném prostředí
0=ne, 1=ano
Q214991_211815
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: ICT
0=ne, 1=ano
Q214991_211816
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: cizí jazyky
0=ne, 1=ano
Q214991_211817
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: zájmové a neformální vzdělávání
0=ne, 1=ano
Q214991_211818
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: v jiné
0=ne, 1=ano
Q214991_211819
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: V jakých oblastech byste potřeboval/a podporu pro zlepšení kvality Vaší práce?; Odpověď: v žádné
0=ne, 1=ano
Q214992_211822
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: administrativa
0=ne, 1=ano
Q214992_211823
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nedostatečný rozpočet školy a finanční prostředky
0=ne, 1=ano
Q214992_211824
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: psychická náročnost povolání
0=ne, 1=ano
Q214992_211825
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: časová náročnost jednotlivých činností
0=ne, 1=ano
Q214992_211826
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: vysoká míra zodpovědnosti
0=ne, 1=ano
Q214992_211827
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: vysoká míra přímé vyučovací činnosti ředitele školy
0=ne, 1=ano
Q214992_211828
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: vztahy se zákonnými zástupci, přístup zákonných zástupců
0=ne, 1=ano
Q214992_211829
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nedostatečné vnímání prestiže učitelského povolání společností
0=ne, 1=ano
Q214992_211830
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nedostatečná podpora ze strany zřizovatele
0=ne, 1=ano
Q214992_211831
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nedostatečná podpora ze strany školského systému
0=ne, 1=ano
Q214992_211832
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nepružná nebo nepřehledná legislativa
0=ne, 1=ano
Q214992_211833
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nízké platové ohodnocení
0=ne, 1=ano
Q214992_211834
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: nedostatečná spoluúčast dalších pracovníků na vedení školy
0=ne, 1=ano
Q214992_211835
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: jiné
0=ne, 1=ano
Q214992_211836
Kategorie: Podpora Vaší práce a bariéry; Otázka: Jaké překážky Vás nejvíce omezují při výkonu Vaší funkce?; Odpověď: žádné překážky nevnímám
0=ne, 1=ano
Q215002
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Má Vaše škola vytvořenou strategii naplňování rovných příležitostí či inkluze?
1=ano, 2=ne
Q215003
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Obsahuje rozpočet školy oblasti, které přímo podporují rozvoj rovných příležitostí ve škole?
1=ano, 2=ne
Q215004
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Jak dlouho jsou tyto oblasti obsaženy v rozpočtu?
1=1 rok, 2=2 roky, 3=3 roky, 4=déle než 3 roky
Q215005_211849
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: alokace na DVPP v oblastech, které podporují inkluzi (heterogenita, postoje a předsudky, didaktika rozmanitých kolektivů, formativního hodnocení atd.)
0=ne, 1=ano
Q215005_211850
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: alokace na stavebně-technické a organizační úpravy a vybavení pro účely integrace
0=ne, 1=ano
Q215005_211851
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: alokace na pomůcky a aktivity pro děti a žáky s potřebou individuální podpory
0=ne, 1=ano
Q215005_221795
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: alokace na podpůrná opatření
0=ne, 1=ano
Q215005_211853
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: alokace na personální zajištění jako např. asistenti, psycholog, logoped, speciální pedagog
0=ne, 1=ano
Q215005_211854
Kategorie: Podpora rovných příležitostí; Otázka: Upřesněte, o jaké oblasti se jedná.; Odpověď: jiné oblasti
0=ne, 1=ano
Q215010
Kategorie: Základní údaje o Vás; Otázka: Jaká je délka Vaší praxe ve výkonu činnosti ředitele celkem?
odpověď číslem
Q215012
Kategorie: Základní údaje o Vás; Otázka: Jaká je délka Vaší pedagogické praxe celkem?
odpověď číslem
Q215013_211876
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: budova/budovy
0=ne, 1=ano
Q215013_211877
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: místnosti, herní koutky
0=ne, 1=ano
Q215013_211878
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: společné prostory (chodby, šatny)
0=ne, 1=ano
Q215013_211879
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: hřiště, sportoviště užívaná školou
0=ne, 1=ano
Q215013_211880
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: dvůr, školní zahrada
0=ne, 1=ano
Q215013_211881
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: ICT
0=ne, 1=ano
Q215013_211882
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: bezbariérové prostředí (přístup do budovy, madla na WC, vodicí lišty apod.)
0=ne, 1=ano
Q215013_211883
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: sociální zázemí
0=ne, 1=ano
Q215013_211884
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: pomůcky, hračky
0=ne, 1=ano
Q215013_211885
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: jiné oblasti
0=ne, 1=ano
Q215013_211886
Kategorie: Materiální podmínky školy; Otázka: Do jakých oblastí je potřeba investovat pro zlepšení materiálních podmínek MŠ?; Odpověď: není potřeba investovat do žádných oblastí
0=ne, 1=ano
Q215014
Kategorie: Další vzdělávání pedagogických pracovníků - uzavřený školní rok; Otázka: Počet celkem
odpověď číslem
Q215015
Kategorie: Další vzdělávání pedagogických pracovníků - uzavřený školní rok; Otázka: Účast ve studiu ke splnění kvalifikačních předpokladů
odpověď číslem
Q215016
Kategorie: Další vzdělávání pedagogických pracovníků - uzavřený školní rok; Otázka: Účast alespoň v jedné formě DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků)
odpověď číslem
Q215017
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Uveďte podíl učitelů v MŠ podle délky působení ve škole.; Podotázka: méně než 3 roky
25 % a méně, 26 až 50 %, 51 až 75 %, více než 75 %
Q215018
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Uveďte podíl učitelů v MŠ podle délky působení ve škole.; Podotázka: 3-5 let
25 % a méně, 26 až 50 %, 51 až 75 %, více než 75 %
Q215019
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Uveďte podíl učitelů v MŠ podle délky působení ve škole.; Podotázka: 5-10 let
25 % a méně, 26 až 50 %, 51 až 75 %, více než 75 %
Q215020
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Uveďte podíl učitelů v MŠ podle délky působení ve škole.; Podotázka: více než 10 let
25 % a méně, 26 až 50 %, 51 až 75 %, více než 75 %
Q215021
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Uveďte počet pedagogických pracovníků, kteří mohou vykonávat na základě výjimek novely zákona o PP (s účinností od 1. 1. 2015) přímou pedagogickou činnost, aniž by splnili požadavek odborné kvalifikace.
odpověď číslem
Q215022
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Kdo a jak často hodnotí výuku učitelů nebo jim poskytuje zpětnou vazbu?; Podotázka: ředitel školy
1=vícekrát za rok, 2=jednou ročně, 3=méně než jednou za rok, 4=nikdy
Q215023
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Kdo a jak často hodnotí výuku učitelů nebo jim poskytuje zpětnou vazbu?; Podotázka: zástupce ředitele školy
1=vícekrát za rok, 2=jednou ročně, 3=méně než jednou za rok, 4=nikdy
Q215024
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Kdo a jak často hodnotí výuku učitelů nebo jim poskytuje zpětnou vazbu?; Podotázka: učitelé (např. vzájemné hospitace)
1=vícekrát za rok, 2=jednou ročně, 3=méně než jednou za rok, 4=nikdy
Q215025
Kategorie: Personální podmínky školy - aktuální školní rok; Otázka: Kdo a jak často hodnotí výuku učitelů nebo jim poskytuje zpětnou vazbu?; Podotázka: zákonní zástupci
1=vícekrát za rok, 2=jednou ročně, 3=méně než jednou za rok, 4=nikdy
Q215033_211904
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: postupný přechod od hry k učení
0=ne, 1=ano
Q215033_211905
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: pravidelné aktivity pro přípravu na školní docházku
0=ne, 1=ano
Q215033_211906
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: problémové a situační učení
0=ne, 1=ano
Q215033_211907
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: práce s didaktickým materiálem, literaturou, výukovými programy
0=ne, 1=ano
Q215033_211908
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: rozvoj komunikačních dovedností
0=ne, 1=ano
Q215033_211909
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: grafomotorická cvičení, nácvik správného držení psacího náčiní a prevence grafomotorických obtíží
0=ne, 1=ano
Q215033_211910
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: podpora samostatnosti
0=ne, 1=ano
Q215033_211911
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké postupy práce podporující přechod na ZŠ jsou ve Vaší škole užívány?; Odpověď: jiné
0=ne, 1=ano
Q215034_211929
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: společné návštěvy ZŠ
0=ne, 1=ano
Q215034_211930
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: společné aktivity pro žáky ZŠ a dětí v předškolním věku (např. kroužky, výlety, kulturní a sportovní akce)
0=ne, 1=ano
Q215034_211931
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: aktivity pro zákonné zástupce dětí v předškolním věku (den otevřených dveří, schůzky, besedy, přednášky odborníků)
0=ne, 1=ano
Q215034_211932
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: edukativně stimulační skupiny pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
0=ne, 1=ano
Q215034_211933
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: jiný vlastní program pro děti v předškolním věku
0=ne, 1=ano
Q215034_211934
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaké aktivity nabízíte dětem nebo jejich zákonným zástupcům před nástupem do ZŠ?; Odpověď: spoluúčast MŠ při organizaci zápisu dětí do ZŠ
0=ne, 1=ano
Q215035_211936
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem je zajištěná logopedická prevence a péče ve Vaší škole?; Odpověď: škola využívá služeb interního PP v MŠ (logoped, logoped. asistent, logoped. preventista)
0=ne, 1=ano
Q215035_211937
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem je zajištěná logopedická prevence a péče ve Vaší škole?; Odpověď: škola využívá služeb externího pracovníka docházejícího do MŠ
0=ne, 1=ano
Q215035_211938
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem je zajištěná logopedická prevence a péče ve Vaší škole?; Odpověď: škola vyhledává děti s narušenou komunikační schopností, doporučuje je k diagnostice a odborné péči mimo MŠ
0=ne, 1=ano
Q215035_211939
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem je zajištěná logopedická prevence a péče ve Vaší škole?; Odpověď: nebylo potřeba
0=ne, 1=ano
Q215035_211940
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem je zajištěná logopedická prevence a péče ve Vaší škole?; Odpověď: není zajištěna
0=ne, 1=ano
Q215036
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Kolik dětí je v logopedické péči ve Vaší mateřské škole v tomto školním roce?
odpověď číslem
Q215037_221378
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení
0=ne, 1=ano
Q215037_221379
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb
0=ne, 1=ano
Q215037_221380
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: použití kompenzačních pomůcek, speciál. učebnic a speciál. učebních pomůcek, využívání podpůrných nebo náhradních komunikač. systémů
0=ne, 1=ano
Q215037_221381
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených rámcovými vzdělávacími programy
0=ne, 1=ano
Q215037_221382
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
0=ne, 1=ano
Q215037_221383
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: využití asistenta pedagoga
0=ne, 1=ano
Q215037_221384
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: využití dalšího pedag. pracovníka, tlumočníka čes. znak. jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících dítěti podporu
0=ne, 1=ano
Q215037_221385
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených
0=ne, 1=ano
Q215037_221386
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jaká podpůrná opatření využíváte pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami?; Odpověď: škola nemá děti se SVP
0=ne, 1=ano
Q215039_211976
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem podporujete nadané děti?; Odpověď: individuální přístup
0=ne, 1=ano
Q215039_211977
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem podporujete nadané děti?; Odpověď: diferenciace úkolů
0=ne, 1=ano
Q215039_211978
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem podporujete nadané děti?; Odpověď: nadstandardní nabídka zájmových aktivit
0=ne, 1=ano
Q215039_211979
Kategorie: Podpora dětem; Otázka: Jakým způsobem podporujete nadané děti?; Odpověď: jiné
0=ne, 1=ano
Q215040
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Považujete komunikaci s některými zákonnými zástupci dětí za problematickou?
1=ano, 2=ne
Q215041
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Odhadněte, s jakou částí zákonných zástupců je komunikace problematická.
pouze ve výjimečných případech, s méně než polovinou zákonných zástupců, s více než polovinou zákonných zástupců, s převážnou většinou zákonných zástupců
Q215042_211987
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: třídní schůzky
0=ne, 1=ano
Q215042_211988
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: konzultace (podle potřeby, konzultační hodiny)
0=ne, 1=ano
Q215042_211989
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: neformální setkávání
0=ne, 1=ano
Q215042_211990
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: sdružení/klub zákonných zástupců/rodičů při škole
0=ne, 1=ano
Q215042_211991
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: pravidelné zapojení zákonných zástupců do aktivit školy
0=ne, 1=ano
Q215042_211992
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: informace na webových stránkách
0=ne, 1=ano
Q215042_211993
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: informační elektronický systém školy
0=ne, 1=ano
Q215042_211994
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: komunikace přes e-mail
0=ne, 1=ano
Q215042_211995
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: telefonická komunikace
0=ne, 1=ano
Q215042_211996
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: písemná komunikace
0=ne, 1=ano
Q215042_211997
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: nástěnky, vývěsky
0=ne, 1=ano
Q215042_211998
Kategorie: Komunikace se zákonnými zástupci; Otázka: Jakým způsobem jsou zákonní zástupci informováni o svých dětech a o záležitostech týkajících se školy?; Odpověď: jiný způsob
0=ne, 1=ano
Q215043_212010
Kategorie: Hodnocení dětí; Otázka: Jaké formy hodnocení škola užívá pro ověření naplnění cílů ŠVP (RVP)?; Odpověď: individuální hodnocení učitele
0=ne, 1=ano
Q215043_212011
Kategorie: Hodnocení dětí; Otázka: Jaké formy hodnocení škola užívá pro ověření naplnění cílů ŠVP (RVP)?; Odpověď: mapa pokroku dětí
0=ne, 1=ano
Q215043_212012
Kategorie: Hodnocení dětí; Otázka: Jaké formy hodnocení škola užívá pro ověření naplnění cílů ŠVP (RVP)?; Odpověď: hodnocení portfolia
0=ne, 1=ano
Q215043_212013
Kategorie: Hodnocení dětí; Otázka: Jaké formy hodnocení škola užívá pro ověření naplnění cílů ŠVP (RVP)?; Odpověď: jiné
0=ne, 1=ano
Q215044
Kategorie: Hodnocení dětí; Otázka: Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v dalším vzdělávání (v ZŠ) a vyhodnocuje závěry pro svoji činnost.
1=ano, 2=ne