Dokumentace datové sady
Název datové sady: Hospitační záznam ZŠ 2019-2020
Popis datové sady:
            Datová sada obsahuje záznamy z jednotlivých hospitací v základních školách zaznamenaných prostřednictvím elektronických formulářů v průběhu inspekční činnosti v základních školách ve školním roce 2019/2020. Některé otázky formuláře jsou generovány jen v případě určitého typu odpovědi na některou z předcházejících otázek. Hospitační záznamy se využívají mimo jiné jako jeden z nástrojů pro hodnocení průběhu vzdělávání na úrovni dané základní školy. 
Otázky formuláře jsou zaměřeny na oblasti – základní informace o hospitované hodině, informace o žácích, informace o pedagogovi, informace o obsahu a organizaci vzdělávání, informace o podpůrných opatřeních žákům.
Z důvodu zamezení identifikace konkrétních škol jsou data anonymizována (nejsou uvedeny identifikátory jednotlivých škol).
U každého záznamu je uvedena příslušnost školy ke kraji a typ zřizovatele.
Datovou sadu představuje CSV soubor, v němž ve sloupcích jsou odpovědi k jednotlivým položkám formuláře, každý řádek představuje jednu hospitovanou vzdělávací jednotku. Odpovědi jsou v příslušném sloupci uvedeny buď celým číslem, číselným kódem, nebo textovým zněním odpovědi.
        
        Význam sloupců
                Sloupec
            
            
                 Význam
            
            
                 Poznámka
            
        
                    Zrizovatel
                
                
                    Označení (typ) zřizovatele dle číselníku
                
                
                    textový řetězec
                
            
                    Kraj
                
                
                    Označení kraje dle číselníku
                
                
                    textový řetězec
                
            
                    Q226840
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka?:Vzdělávací předmět/oblast
                
                
                    1 - Český jazyk, 2 - Anglický jazyk, 3 - Německý jazyk, 4 - Francouzský jazyk, 5 - Ruský jazyk, 6 - Španělský jazyk, 7 - jiný cizí jazyk, 8 – Matematika, 9 - Člověk a jeho svět (prvouka, přírodověda, vlastivěda, výchova ke zdraví), 10 – Fyzika, 11 – Chemie, 12 – Přírodopis, 13 - jiný přírodovědný předmět, 14 - Informační a komunikační technologie, 15 – Dějepis, 16 – Zeměpis, 17 - Výchova k občanství, 18 - jiný společensko-vědní předmět, 19 - Tělesná výchova, 20 - Výtvarná výchova, 21 - Hudební výchova, 22 - Výchova ke zdraví, 23 - jiný výchovný předmět, 24 - Člověk a svět práce, 25 - předmět speciálně pedagogické péče, speciální vyučovací předmět, 26 - spojeno více předmětů, 27 - činnosti přípravné třídy/přípravného stupně
                
            
                    Q226841
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Předmět speciálně pedagogické péče, speciální vyučovací předmět
                
                
                    1- prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených, 2- český znakový jazyk, 3- logopedická péče, řečová výchova, 4- čtení a psaní Braillova písma, 5- zdravotní tělesná výchova, 6-alternativní a augmentativní komunikace, 7- zraková stimulace, 8- jiný předmět
                
            
                    Q226842_228399
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 1. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228400
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 2. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228401
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 3. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228402
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 4. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228403
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 5. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228404
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 6. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228405
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 7. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228406
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 8. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228407
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 9. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226842_228408
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Ročník; Odpověď: 10. ročník
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226843
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hodině; Otázka: Hospitovaná třída/skupina je zřízena pro žáky se SVP.
                
                
                    1 = ne, 2 = ano – pro žáky s lehkým mentálním postižením, 3 = ano – pro žáky s tělesným, sluchovým, zrakovým postižením, s vadami řeči, 4 = ano – pro žáky školy při zdravotnickém zařízení, 5 = ano – pro žáky školy při DDŠ, VÚ, DÚ, SVP, 6 = ano – pro jiné skupiny SVP
                
            
                    Q226845
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Počet zapsaných žáků ve třídě
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226846
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Z toho počet přítomných žáků
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226847
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Počet zapsaných žáků se SVP
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226848
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Z toho počet přítomných žáků se SVP
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226849
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Počet přítomných mimořádně nadaných žáků
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226850
                
                
                    Kategorie: Žáci; Otázka: Počet přítomných žáků s odlišným mateřským jazykem
                
                
                    odpovědět číslem
                
            
                    Q226851
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Odborná kvalifikace dle zákona o pedagogických pracovnících
                
                
                    1=ano, 2=ne
                
            
                    Q226852
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Aprobace (absolvování hospitovaného předmětu na VŠ)
                
                
                    1=ano, 2=ne
                
            
                    Q226855
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Učitel vystudoval hospitovaný předmět
                
                
                    1 = na pedagogické fakultě, 2 = v učitelském oboru jiné než pedagogické fakulty, 3 = v jiném než učitelském oboru
                
            
                    Q226856_228442
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: ředitel
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226856_228443
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: zástupce ředitele
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226856_228444
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: vedoucí metodického orgánu (např. předseda metodického sdružení, předmětové komise)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226856_228445
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: třídní učitel hospitované třídy
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226856_228446
                
                
                    Kategorie: Personální zajištění výuky; Otázka: Funkční zařazení vyučujícího; Odpověď: učitel
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228447
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vzdělávací cíl vycházel především z očekávaných znalostí a dovedností uvedených v osnovách ve ŠVP.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228448
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vzdělávací cíl vycházel především z očekávaných znalostí a dovedností vzhledem k přijímacím zkouškám.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228449
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vzdělávací cíl vycházel především ze žákovských znalostí a dovedností.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228450
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vzdělávací cíl měl pro některé žáky jinou úroveň.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228451
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Nejpozději po skončení vyučovací hodiny byl žákům cíl zřejmý.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228452
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vyučovací hodina prohlubovala nebo rozvíjela především znalosti a/nebo dovednosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228453
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vyučovací hodina svým obsahem odpovídala žákům mladšího věku, než byli žáci dané třídy.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228454
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vyučovací hodina cíleně rozvíjela postoje žáků.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_228455
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Vyučovací hodina obsahovala vhodné příklady využití znalostí a dovedností z předmětu v reálné situaci.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226857_232441
                
                
                    Kategorie: Obsah výuky; Otázka: Vzdělávací cíl a obsah vyučovací hodiny; Odpověď: Ve vyučovací hodině byly cíleně zařazeny aktivity posilující pozitivní sebepojetí a sebevědomí žáků.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232442
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Hodina měla spád, byla dobře organizačně promyšlena a realizována.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232443
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Hodina působila na žáky jednotvárně.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232444
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Ve vyučovací hodině se účelně střídaly odlišné metody výuky.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232445
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Žáci samostatně „objevovali“ nové poznatky, případně při formulování nových poznatků využívali již nabytých znalostí, zkušeností apod.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232446
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Ve vyučovací hodině byla k učení vhodně využita chyba.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232447
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: V hodině byly účelně využity názorné učební pomůcky.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232448
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Téměř každý žák se dostal během hodiny ke „slovu“ před třídou nebo skupinou spolužáků.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232449
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Některé z užitých metod využívaly (případně rozvíjely) kreativitu (tvořivost) žáků.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232450
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Učitel v hodině vytvářel podmínky, podněty a aktivní byli především žáci.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232451
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: V užitých vyučovacích metodách byl aktivním především učitel méně již žáci.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226858_232452
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizace hodiny a užité metody; Odpověď: Tempo aktivit v hodině se převážně řídilo tempem žáků.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228470
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: Téměř všichni žáci pracovali po většinu hodiny se zájmem.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228471
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: V průběhu hodiny mezi sebou žáci spolupracovali.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228472
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: Všichni žáci plnili stejné typy úkolů nebo příkladů.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228473
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: Po většinu hodiny byl některý žák nebo více jednotlivých žáků pasivní.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228474
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: Žáci v hodině cíleně diskutovali k zadanému úkolu.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228475
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: I žáci se slabšími znalostmi zažili při hodině úspěch.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226859_228476
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Žáci; Odpověď: Ve vztahu k učiteli a mezi žáky panovala v průběhu hodiny příjemná atmosféra.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_228478
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: Jediným hodnocením v hodině bylo stručné hodnocení okamžitých výkonů (např. „dobře“ x „špatně“).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_228479
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: Žákovské hodnocení své práce nebo práce spolužáků bylo podle předem známých kritérií.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_228480
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: Učitel poskytoval alespoň některým žákům zpětnou vazbu využitelnou k jejich dalšímu učení.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_232454
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: V hodině byly ověřovány znalosti a/nebo dovednosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_228482
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: Alespoň někteří žáci zhodnotili s učitelem proběhlou hodinu (s ohledem na obsah a cíl hodiny).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226860_228483
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Hodnocení žáků; Odpověď: Vyučovací hodina byla učitelem zhodnocena jen formálně nebo nebyla zhodnocena vůbec.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226861
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: frontální výuka
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově ("formálně"), 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
                
            
                    Q226862
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: skupinová výuka
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově ("formálně"), 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
                
            
                    Q226863
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: práce ve dvojici
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově ("formálně"), 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
                
            
                    Q226864
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Organizační formy výuky; Podotázka: samostatná práce žáků
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově ("formálně"), 3=výrazný výskyt, 4=dominantní výskyt
                
            
                    Q226865
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: frontální výuka
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q226866
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: skupinová výuka
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q226867
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: práce ve dvojici
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q226868
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: samostatná práce žáků
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q226869_228501
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky učitelem
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226869_228502
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky některými žáky
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226869_228503
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: účelné využití didaktické techniky všemi žáky
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226869_228504
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika nebyla účelně využita
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226869_228505
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika nebyla k dispozici
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226869_228506
                
                
                    Kategorie: Organizace výuky; Otázka: Využití didaktické techniky v hodině; Odpověď: didaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226870
                
                
                    Kategorie: Situace podporující učení žáků; Otázka: Podpora výkonu: Učitelé vyjadřují důvěru v to, že žáci mohou dostát na ně kladeným učebním nárokům, a poskytují jim zpětnou vazbu, která jim k tomu dopomáhá – výskyt situace v hodině.
                
                
                    1- situace se nevyskytla, 2- situace se vyskytla, ale ne zcela zdařile (vnímáme snahu o podporu učebních kompetencí, ale zatím plně nezvládnuto), 3- situace se vyskytla ve zdařilé podobě
                
            
                    Q226871
                
                
                    Kategorie: Situace podporující učení žáků; Otázka: Podpora výkonu: Učitelé vyjadřují důvěru v to, že žáci mohou dostát na ně kladeným učebním nárokům, a poskytují jim zpětnou vazbu, která jim k tomu dopomáhá – kolika žáků se situace týkala.
                
                
                    1- situace se týkala jednoho žáka, 2- situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3- situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4- situace se týkala všech žáků
                
            
                    Q226872
                
                
                    Kategorie: Situace podporující učení žáků; Otázka: Pomoc při obtížích: Pokud se v učení vyskytnou obtíže, jsou rozpoznány a žákům je poskytnuta pomoc – výskyt situace v hodině.
                
                
                    1- situace se nevyskytla (obtíže při učení se nevyskytly nebo se vyskytly, ale učitel na ně nijak nereagoval), 2- situace se vyskytla, ale ne zcela zdařile (vnímáme snahu o podporu učebních kompetencí, ale zatím plně nezvládnuto), 3- situace se vyskytla ve zdařilé podobě
                
            
                    Q226873
                
                
                    Kategorie: Situace podporující učení žáků; Otázka: Pomoc při obtížích: Pokud se v učení vyskytnou obtíže, jsou rozpoznány a žákům je poskytnuta pomoc – kolika žáků se situace týkala.
                
                
                    1- situace se týkala jednoho žáka, 2- situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3- situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4= situace se týkala všech žáků
                
            
                    Q226874
                
                
                    Kategorie: Situace tlumící učení žáků; Otázka: Osobnostně ponižující: Učitel se dopouští komunikačních chyb, při kterých porušuje partnerský respektující přístup – výskyt situace v hodině.
                
                
                    1- situace se nevyskytla, 2- situace se vyskytla, ale ne v plném rozsahu, 3- situace se vyskytla v plném rozsahu
                
            
                    Q226875
                
                
                    Kategorie: Situace tlumící učení žáků; Otázka: Osobnostně ponižující: Učitel se dopouští komunikačních chyb, při kterých porušuje partnerský respektující přístup – kolika žáků se situace týkala.
                
                
                    1 - situace se týkala jednoho žáka, 2 -  situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3 - situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4- situace se týkala všech žáků
                
            
                    Q226876
                
                
                    Kategorie: Situace tlumící učení žáků; Otázka: Didakticky nepřijatelné: Situace omezuje rozvoj učební kompetence především tím, že výuka je chybně didakticky nastavena – výskyt situace v hodině.
                
                
                    1- situace se nevyskytla, 2- situace se vyskytla, ale ne v plném rozsahu, 3- situace se vyskytla v plném rozsahu
                
            
                    Q226877
                
                
                    Kategorie: Situace tlumící učení žáků; Otázka: Didakticky nepřijatelné: Situace omezuje rozvoj učební kompetence především tím, že výuka je chybně didakticky nastavena – kolika žáků se situace týkala.
                
                
                    1- situace se týkala jednoho žáka, 2- situace se týkala více žáků (ale méně než poloviny, např. jedné skupiny), 3- situace se týkala většiny žáků (skoro všech až na pár výjimek), 4- situace se týkala všech žáků
                
            
                    Q226878_228535
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228536
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228537
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228538
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228539
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití asistenta pedagoga
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228540
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití dalšího pedagogického pracovníka
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228541
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228542
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: využití dalších osob poskytujících žákovi podporu podle zvláštních právních předpisů
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_228543
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_233912
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: jiné
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226878_236506
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro žáky se SVP; Odpověď: podpůrné opatření nebylo ve výuce zapotřebí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226879_229049
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: z důvodu zdravotního postižení žáka (žáků)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226879_229050
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: z důvodu odlišných kulturních a životních podmínek žáka (žáků)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226879_229051
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: sdílený asistent
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226882
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Průběh vyučovací hodiny
                
                
                    1=Vzdělávání žáka (žáků) se SVP je zcela v kompetenci asistenta pedagoga, učitel se věnuje ostatním žákům., 2=Ve vyučované hodině pracují asistent pedagoga a učitel střídavě s žákem (žáky) se SVP a s ostatními žáky ve třídě., 3=Ve vyučovací hodině vzdělává žáka (žáky) se SVP jen učitel, role asistenta pedagoga je jen pomocná.
                
            
                    Q226883
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Výklad nové látky
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226884
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Dovysvětlení nové látky
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226885
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Procvičování učiva
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226886
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Podpora aktivizace žáka
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226887
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Podpora při vypracovávání úkolů
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226888
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Kontrola porozumění úkolům
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226889
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Podpora pozornosti 
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226890
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Podpora očekávaného chování žáka, podpora vytváření sociálních dovedností
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226891
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Pomoc se zápisy a s pomůckami
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226892
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory žáka se SVP; Podotázka: Hodnocení žáka
                
                
                    1= výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q226893_229080
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: přímá pedagogická práce se žákem (žáky) se SVP v kmenové třídě
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_229081
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: přímá pedagogická práce se žákem (žáky) se SVP mimo kmenovou třídu
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_229082
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: přímá pedagogická práce s ostatními žáky 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_229083
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: příprava pomůcek a učebních textů (pro žáka se SVP)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_229084
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: opravy žákovských prací (pro žáka se SVP)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_229085
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: pomoc žákovi (žákům) se SVP při pohybu, sebeobsluze, a úkonech ošetřovatelského rázu 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226893_236507
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Uveďte, které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga.; Odpověď: asistent pedagoga se na činnostech v hodině vůbec nepodílí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226894_229086
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga se žákem (žáky) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví žáka (žáků) se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226894_229087
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga se žákem (žáky) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví ostatních žáků
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226894_229088
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga se žákem (žáky) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: z jiného důvodu
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226895
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Byl/i žák/žáci se SVP s asistentem pedagoga ve třídě prostorově oddělen/i od ostatních žáků?
                
                
                    1=ano, 2=ne
                
            
                    Q226896_229089
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu byl/i žák/žáci s asistentem pedagoga oddělen/i od ostatních žáků?; Odpověď: z důvodu ochrany bezpečnosti žáka (žáků) se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226896_229090
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu byl/i žák/žáci s asistentem pedagoga oddělen/i od ostatních žáků?; Odpověď: z důvodu ochrany bezpečnosti ostatních žáků
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226896_229091
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu byl/i žák/žáci s asistentem pedagoga oddělen/i od ostatních žáků?; Odpověď: z důvodu udržení pozornosti a soustředění žáka se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226896_229092
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu byl/i žák/žáci s asistentem pedagoga oddělen/i od ostatních žáků?; Odpověď: z důvodu rušení výuky ostatních žáků
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226896_229093
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu byl/i žák/žáci s asistentem pedagoga oddělen/i od ostatních žáků?; Odpověď: z jiného důvodu
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q226897
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Učitel vedl odborně správně asistenta pedagoga při výběru vhodných pedagogických postupů a metod, nástrojů a pomůcek.
                
                
                    1=ano, 2=ne, 3=nebylo možné posoudit
                
            
                    Q226898
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: V rámci hospitované hodiny se činnost asistenta pedagoga pro žáka (žáky) se SVP jevila jako:
                
                
                    1=rozhodně přínosná, 2=spíše přínosná, 3=spíše nepřínosná, 4=rozhodně nepřínosná
                
            
                    Q226900
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: V rámci hospitované hodiny se činnost asistenta pedagoga pro ostatní žáky jevila jako:
                
                
                    1=rozhodně přínosná, 2=spíše přínosná, 3=spíše nepřínosná, 4=rozhodně nepřínosná
                
            
                    Q226902
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Vhodná podpora mimořádně nadaných žáků
                
                
                    1=ano, 2=ne
                
            
                    Q226903
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Vhodná podpora nadaných žáků
                
                
                    1=ano, 2=ne, 3=nadaní žáci nebyli přítomni