Dokumentace datové sady
Název datové sady: Hospitační záznam MŠ 2019-2020
Popis datové sady:
            Datová sada obsahuje záznamy z jednotlivých hospitací v mateřských školách zaznamenaných prostřednictvím elektronických formulářů v průběhu inspekční činnosti v mateřských školách ve školním roce 2019/2020. Některé otázky formuláře jsou generovány jen v případě určitého typu odpovědi na některou z předcházejících otázek. Hospitační záznamy se využívají mimo jiné jako jeden z nástrojů pro hodnocení průběhu vzdělávání na úrovni dané mateřské školy. 
Otázky formuláře jsou zaměřeny na pět oblastí – základní informace o hospitaci, informace o dětech, informace o pedagogovi, informace o organizaci a průběhu vzdělávání, informace o podpůrných opatřeních dětem.
Z důvodu zamezení identifikace konkrétních škol jsou data anonymizována (nejsou uvedeny identifikátory jednotlivých škol).
U každého záznamu je uvedena příslušnost školy ke kraji a typ zřizovatele.
Datovou sadu představuje CSV soubor, v němž ve sloupcích jsou odpovědi k jednotlivým položkám formuláře, každý řádek představuje jednu hospitovanou vzdělávací jednotku. Odpovědi jsou v příslušném sloupci uvedeny buď celým číslem, číselným kódem, nebo textovým zněním odpovědi.
        
        Význam sloupců
                Sloupec
            
            
                 Význam
            
            
                 Poznámka
            
        
                    Zrizovatel
                
                
                    Označení (typ) zřizovatele dle číselníku
                
                
                    textový řetězec
                
            
                    Kraj
                
                
                    Označení kraje dle číselníku
                
                
                    textový řetězec
                
            
                    Q228062
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hospitaci; Otázka: Typy sledovaných činností/vzdělávacích bloků
                
                
                    dopolední vzdělávací blok, pobyt venku, odpolední vzdělávací blok, jiné činnosti 
                
            
                    Q228064
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hospitaci; Otázka: Věk dětí
                
                
                    děti mladší 3 let, 3 – 4 leté, 4 – 5 leté, 5 – 6 leté, smíšené 3–6 leté, jiné, smíšené včetně dětí od 2 let věku
                
            
                    Q228067
                
                
                    Kategorie: Základní údaje o hospitaci; Otázka: Hospitovaná třída/skupina je zřízena dle § 16 pro děti se SVP
                
                
                    1=ne, 2=ano – pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, děti s autismem, souběžným postižením více vadami, 3=ano – pro děti s lehkým mentálním postižením , 4=ano – pro děti s tělesným, sluchovým, zrakovým postižením, s vadami řeči ,  5=ano – pro ostatní skupiny SVP
                
            
                    Q228072
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Počet zapsaných dětí ve třídě
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228075
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Z toho počet přítomných dětí
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228076
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Počet přítomných dětí mladších tří let
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228078
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Počet zapsaných dětí se SVP
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228080
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Z toho počet přítomných dětí se SVP
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228082
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Počet přítomných nadaných dětí (podle sdělení učitelky)
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228084
                
                
                    Kategorie: Děti; Otázka: Počet přítomných dětí s odlišným mateřským jazykem 
                
                
                    odpověď číslem
                
            
                    Q228088
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Odborná kvalifikace dle zákona o pedagogických pracovnících 
                
                
                    ano, ne 
                
            
                    Q228089
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Funkční zařazení pedagoga
                
                
                    ředitel, zástupce ředitele, učitel, jiné
                
            
                    Q228091_227965
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: souběžné působení kvalifikovaného pedagoga
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227966
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: souběžné působení nekvalifikovaného pedagoga
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227967
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: kvalifikovaný školní asistent
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227968
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: nekvalifikovaný školní asistent
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227969
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: kvalifikovaná chůva
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227970
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: nekvalifikovaná chůva
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_227971
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: kvalifikovaná zdravotní sestra
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_233698
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: žádná
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228091_233699
                
                
                    Kategorie: Pedagog; Otázka: Personální podpora pro děti mladší tří let ; Odpověď: jiná forma personální podpory
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227974
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání vycházely především z očekávaných dovedností uvedených v TVP nebo ve ŠVP.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227975
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání vycházely především z pedagogické diagnostiky přítomných dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227976
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání vycházely především z aktuálních podmínek a situací.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227977
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání dětí stejného věku měly pro některé děti rozdílnou úroveň.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_233707
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání dětí různého věku byly vhodně diferencovány.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227978
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Děti byly seznámeny s cílem většiny činností.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227979
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Vzdělávací nabídka směřovala k naplnění zvolených cílů.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_233700
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Cíle vzdělávání byly vhodně zvoleny
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_227981
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Vzdělávání cíleně podporovalo socioemocionální rozvoj dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_233701
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Vzdělávání obsahovalo vhodné příklady využití znalostí a/nebo dovedností v reálné situaci.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228095_233702
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Obsah vzdělávání; Odpověď: Ve vzdělávání byly cíleně zařazeny činnosti posilující pozitivní sebepojetí a sebevědomí dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_233720
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Vzdělávání bylo dobře organizačně promyšleno a realizováno.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227986
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Vzdělávání bylo individualizované, vycházelo z individuálních možností, schopností a zájmů dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227987
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Děti měly dostatek prostoru a vhodné vzdělávací nabídky pro rozvoj tvořivosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227988
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Řízené činnosti vykazovaly znaky prožitkového učení (spontaneita, objevnost, aktivita a tvořivost, komunikativnost, konkrétnost, celostnost).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_233719
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Dostatečný prostor pro spontánní činnosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227990
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Spontánní a řízené činnosti byly vzájemně provázané.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227991
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Při řízených činnostech se účelně střídaly odlišné vzdělávací metody.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227992
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Pedagog podporoval rozvoj divergentního myšlení – hledání různých řešení problémů a situací.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227993
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Pedagog vytvářel příležitosti pro komunikaci mezi dětmi.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227994
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Pedagog uplatňoval nemanipulativní styl komunikace.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228098_227995
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody; Odpověď: Pedagog dobře koordinovat svou činnost s dalšími pracovníky.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233724
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Vzdělávání bylo dobře organizačně promyšleno a realizováno.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233725
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Děti měly dostatek prostoru a vhodné vzdělávací nabídky pro rozvoj tvořivosti a objevování.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233726
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Řízené činnosti vykazovaly znaky prožitkového učení (spontaneita, objevnost, aktivita a tvořivost, komunikativnost, konkrétnost, celostnost).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233727
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Dostatečný prostor pro spontánní činnosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233728
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Pedagog podporoval rozvoj divergentního myšlení – hledání různých řešení problémů a situací.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233729
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Pedagog uplatňoval nemanipulativní styl komunikace.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233730
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Pedagog dobře koordinovat svou činnost s dalšími pracovníky.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233731
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Doba pro pobyt venku trvala zpravidla 2 hodiny v dopoledních hodinách.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228185_233732
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - pobyt venku; Odpověď: Děti měly dostatek volného pohybu.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233737
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Vzdělávání bylo dobře organizačně promyšleno a realizováno.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233738
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Vzdělávání bylo individualizované, vycházelo z individuálních možností, schopností a zájmů dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233739
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Děti měly dostatek prostoru a vhodné vzdělávací nabídky pro rozvoj tvořivosti a objevování.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233740
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Řízené činnosti vykazovaly znaky prožitkového učení (spontaneita, objevnost, aktivita a tvořivost, komunikativnost, konkrétnost, celostnost).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233741
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Dostatečný prostor pro spontánní činnosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233742
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Spontánní a řízené činnosti byly vzájemně provázané.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233743
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Pedagog podporoval rozvoj divergentního myšlení – hledání různých řešení problémů a situací.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233744
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Pedagog vytvářel příležitosti pro komunikaci mezi dětmi.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233745
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Pedagog uplatňoval nemanipulativní styl komunikace.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233746
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Pedagog respektoval individuální potřebu spánku a odpočinku jednotlivých dětí.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228187_233747
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizace vzdělávání a užité metody - odpolední vzdělávací blok; Odpověď: Dětem s nižší potřebou spánku byl nabízen jiný vhodný program namísto odpočinku dětí na lůžku.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_227997
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Téměř všechny děti byly vzdělávací nabídkou zaujaty.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_227998
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Během vzdělávání děti mezi sebou spolupracovaly.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_227999
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Vzdělávací nabídka pro dvouleté děti byla vhodná.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_233749
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Vzdělávací nabídka děti byla vhodná pro děti v povinném předškolním vzdělávání.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_233750
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Během vzdělávání nebylo žádné dítě pasivní.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_228001
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Děti vyjadřovaly svoje názory, nápady a myšlenky.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_228002
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Mezi dětmi navzájem a mezi dětmi a pedagogem panovala příjemná atmosféra.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_228003
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Děti se chovaly podle společně stanovených pravidel soužití. (Nejde o herní, hygienická či bezpečnostní pravidla.)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228101_228004
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Děti; Odpověď: Děti účelně využívaly informační technologie.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228104_228006
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Hodnocení; Odpověď: Pedagog poskytoval srozumitelnou zpětnou vazbu (popis toho, jak se dítě chovalo, co dělalo, v čem se posunulo apod.).
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228104_233751
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Hodnocení; Odpověď: Pedagog efektivně využíval podstatných prvků formativního hodnocení.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228104_228008
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Hodnocení; Odpověď: Oceňování projevů a výkonů jednotlivých dětí bylo vhodné vzhledem k jejich možnostem.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228104_228009
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Hodnocení; Odpověď: Děti přirozeně hodnotily svou činnost nebo činnosti ostatních na odpovídající úrovni.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228104_233752
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Hodnocení; Odpověď: Pedagog kvalitně zhodnotil vzdělávací činnosti.
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228106
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizační formy vzdělávání; Podotázka: frontální vzdělávání
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt,4=dominantní výskyt
                
            
                    Q228107
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizační formy vzdělávání; Podotázka: v menších skupinách
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt,4=dominantní výskyt
                
            
                    Q228109
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizační formy vzdělávání; Podotázka: skupinové (kooperativní) vzdělávání
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt,4=dominantní výskyt
                
            
                    Q228112
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizační formy vzdělávání; Podotázka: práce ve dvojicích
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt,4=dominantní výskyt
                
            
                    Q228113
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Organizační formy vzdělávání; Podotázka: samostatná práce
                
                
                    1=nevyskytla se, 2=okrajově, 3=výrazný výskyt,4=dominantní výskyt
                
            
                    Q228114
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: frontální vzdělávání
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q228116
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: v menších skupinách
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q228118
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: skupinové (kooperativní) vzdělávání
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q228119
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: práce ve dvojicích
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q228120
                
                
                    Kategorie: Organizace a průběh vzdělávání; Otázka: Účelnost využití organizačních forem; Podotázka: samostatná práce
                
                
                    1=rozhodně ano, 2=spíše ano, 3=spíše ne, 4=rozhodně ne
                
            
                    Q228122_228015
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228016
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228017
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: využití komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228018
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: vzdělávání podle plánu pedagogické podpory
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228019
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228020
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: využití asistenta pedagoga 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228021
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: využití dalšího pedagogického pracovníka 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228022
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: využití tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228023
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: využití dalších osob poskytujících dítěti podporu podle zvláštních právních předpisů 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228024
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_233911
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: jiné
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_236433
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: podpůrné opatření nebylo ve výuce zapotřebí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228122_228025
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Využití podpůrných opatření pro děti se SVP ; Odpověď: podpůrná opatření nebyla při vzdělávání využita 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228123_229327
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: z důvodu zdravotního postižení dítěte (dětí)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228123_229328
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: z důvodu odlišných kulturních a životních podmínek dítěte (dětí)
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228123_229329
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Ve třídě působí asistent pedagoga; Odpověď: sdílený asistent
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228126
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Průběh vzdělávání
                
                
                    1=Vzdělávání dítěte (dětí) se SVP je zcela v kompetenci asistenta pedagoga, učitel se věnuje ostatním dětem, 2=Při vzdělávacích činnostech pracují asistent pedagoga a učitel střídavě dítětem (dětmi) se SVP a s ostatními dětmi ve třídě, 3=Při vzdělávacích činnostech vzdělává dítě (děti) se SVP jen učitel, role asistenta pedagoga je jen pomocná.
                
            
                    Q228127
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Vysvětlení nových jevů, poznatků či postupů
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228128
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Opakované vysvětlování nových jevů, poznatků či postupů
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228129
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Procvičování dovedností
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228130
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Podpora aktivizace dítěte
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228131
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Podpora při vypracovávání úkolů
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228132
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Kontrola porozumění úkolům
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228133
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Podpora pozornosti 
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228134
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Podpora očekávaného chování dítěte, podpora sociálních dovedností
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228135
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Pomoc při manipulaci s předměty a s pomůckami
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228136
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Pomoc při orientaci v prostoru třídy, při cvičení apod.
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228137
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Forma přímé podpory dítěte se SVP; Podotázka: Hodnocení dítěte
                
                
                    1=výhradně učitel, 2=učitel ve spolupráci s AP, 3=výhradně AP, 4=situace se nevyskytla
                
            
                    Q228138_229354
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: přímá pedagogická práce s dítětem (dětmi) se SVP v kmenové třídě
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228138_229355
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: přímá pedagogická práce s dítětem (dětmi) se SVP mimo kmenovou třídu
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228138_229356
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: přímá pedagogická práce s ostatními dětmi 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228138_233756
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: příprava pomůcek (pro dítě se SVP) – nejedná se o výrobu pomůcek
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228138_229358
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: pomoc dítěti (dětem) se SVP při pohybu, sebeobsluze, a úkonech ošetřovatelského rázu 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228138_236434
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Které z uvedených činností zajišťoval v hodině asistent pedagoga?; Odpověď: asistent pedagoga se na činnostech v hodině vůbec nepodílí 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228139_229359
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga s dítětem (dětmi) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví dítěte (dětí) se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228139_229360
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga s dítětem (dětmi) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví ostatních dětí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228139_229361
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu probíhala přímá práce asistenta pedagoga s dítětem (dětmi) se SVP mimo kmenovou třídu?; Odpověď: jiný důvod 
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228140
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Bylo (byly) dítě (děti) se SVP s asistentem pedagoga ve třídě prostorově odděleno(y) od ostatních dětí?
                
                
                    ano, ne
                
            
                    Q228141_229362
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu bylo (byly) dítě (děti) s asistentem pedagoga odděleno(y) od ostatních dětí?; Odpověď: z důvodu ochrany bezpečnosti dítěte (dětí) se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228141_229363
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu bylo (byly) dítě (děti) s asistentem pedagoga odděleno(y) od ostatních dětí?; Odpověď: z důvodu ochrany bezpečnosti ostatních dětí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228141_229364
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu bylo (byly) dítě (děti) s asistentem pedagoga odděleno(y) od ostatních dětí?; Odpověď: z důvodu udržení pozornosti a soustředění dítěte se SVP
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228141_229365
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu bylo (byly) dítě (děti) s asistentem pedagoga odděleno(y) od ostatních dětí?; Odpověď: z důvodu rušení výuky ostatních dětí
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228141_229366
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Z jakého důvodu bylo (byly) dítě (děti) s asistentem pedagoga odděleno(y) od ostatních dětí?; Odpověď: jiný důvod
                
                
                    0=ne, 1=ano
                
            
                    Q228142
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Učitel vedl odborně správně asistenta pedagoga při výběru vhodných pedagogických postupů a metod, nástrojů a pomůcek.
                
                
                    1=ano, 2=ne, 3=nebylo možné posoudit
                
            
                    Q228143
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: V rámci hospitované hodiny se činnost asistenta pedagoga pro dítě (děti) se SVP jevila jako:
                
                
                    1=rozhodně přínosná, 2=spíše přínosná, 3=spíše nepřínosná, 4=rozhodně nepřínosná
                
            
                    Q228145
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: V rámci hospitované hodiny se činnost asistenta pedagoga pro ostatní děti jevila jako:
                
                
                    1=rozhodně přínosná, 2=spíše přínosná, 3=spíše nepřínosná, 4=rozhodně nepřínosná
                
            
                    Q228147
                
                
                    Kategorie: Podpůrná opatření; Otázka: Vhodná podpora nadaných dětí (bez ohledu na doporučení ŠPZ)
                
                
                    ano, ne